17 Aralık Sürecinde Türkiye’de Yaşanan 2014 Yerel Seçimleri

ibrahim Toruk, M. Salih GÜRAN

Özet


Siyasal iletişim süreci siyasal aktörler tarafından belirli amaçlara yönelik olarak geliştirilen çeşitli iletişim tekniklerinin kullanıldığı bir iletişim sürecidir. Özellikle seçim dönemlerinde daha çok ön plana çıkan bu süreçte farklı iletişim araçları kullanılmaktadır. Bu iletişim araçlarından biri de yazılı basındır. Araştırmanın amacı; 30 Mart 2014 yerel seçim sürecinde yazılı basında yeralan haberlerin, özellikle Cemaat-Hareket (Hizmet) Ak Parti ilişkilerini ne şekilde yansıttığıdır. Farklı siyasal eğilimler gösteren beş gazete seçilmiş ve seçimlerden önceki otuz gün boyunca sayfalarda yer alan haberler; türü, niteliği ve anlamsal açıklığı yönünden incelenmiştir. Yine gazete haberlerinin siyasi olayları yansıtma düzeyi nitel içerik çözümlemesi ile karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. İncelenen gazete haberlerinden elde edilen veriler ışığında, gazetelerin benimsediği ideoloji doğrultusunda haberleri vermeye çalıştıkları net bir şekilde görülmüştür. 


Anahtar Kelimeler


Anahtar Kelimeler: Türk Basını, Medya önyargısı, Gülen (Hizmet) Hareketi, Ak Parti, 17 Aralık Operasyonu

Tam Metin:

PDF

Referanslar


Kaynakça

Berelson, B.R. (1952), Content analysis in communication research. New York: The Free

Dalay, G. 2014http://www.aljazeera.com.tr/gorus/ak-parti-30-marttan-zaferle-cikti

Ete, Hatem, (2014) 14 Nisan, http://www.aljazeera.com.tr/gorus/gulen-erdogan-mucadelesinde-30-mart-sonrasi-donem

http://ik.zaman.com.tr/ik/newsDetail_getNewsById.action?newsId=29375hareketibelirtilmeli

http://tr.wikipedia.org/wiki/G%C3%BClen_hareketi

http://www.gulenmovement.us/gulen-movement/brief-history-of-gulen-movement

http://www.gulenmovement.us/gulen-movement/media-involvement-of-gulen-movement

http://www.milliyet.com.tr/2003/05/22/siyaset/asiy.html).

http://www.turktoresi.com/viewtopic.php?f=208&t=9963

http://www.youtube.com/results?search_query=Helen+Rose+Ebaugh+c%C3%BCneyt+%C3%B6zdemir

http://www.zaman.com.tr/politika_gulen-160-ulkede-devletin-yapamadigini-yapti_2198683.html) http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052702304027204579332670740491570 http://www.youtube.com/watch?v=cF3I0OiLSCE, htttp://content.time.com/time/magazine/article/0,9171,1969290-3,00.html). http://www.haberturk.com/polemik/haber/515415-100-soruda-fethullah-gulen-ve- http://www.medyatava.com/haber/fethullah-gulen-sustu-zamanin-tiraji-dustu-iste-secimin-son-haftasinin-gazete-tirajlari_105221

http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=100157 “AKP’nin Yeni Zarfı”

http://yenisafak.com.tr/politika-haber/yargitay-ak-partiye-kapatma-davasi-acti-14.03.2008-105579). http://www.milliyet.com.tr/Siyaset/SonDakika.aspx?aType=SonDakika&ArticleID=972729.

Kerlinger, F.N., (1973), Foundations of behavioral research (2nd ed.) New Mahwah, New Jersey, London

Laçiner, Ömer (2014), 17 Aralık Depremi 30 Mart seçimleri ve AKP, Birikim Dergisi, S:298, Şubat 2014, İstanbul.

Marie-Elisabeth (2007), The Influence of The Gülen Movement In The emergence of a Turkish cultural Third Way

Riffe, D., Lacy, S., Fico F. G., (2005), Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis, In Research, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers York: Holt, Rinehart & Winston.

Shoemaker, P. J., (1991), İdeolojinin medya içeriği üzerine etkisi (derleyen: Süleyman İrvan) Ankara, Alp yayınları

Sontag, D., (2003), “The Erdogan Experiment,” The New York Times, 11 May 2003. http://www.nytimes.com/2003/05/11/magazine/the-erdogan-experiment.html

Hürriyet, (2014), 1-30 Mart Arası Sayılar

Sözcü, (2014), 1-30 Mart Arası Sayılar

Star, (2014), 1-30 Mart Arası Sayılar

Yeni Şafak, (2014), 1-30 Mart Arası Sayılar

Zaman, (2014), 1-30 Mart Arası Sayılar


Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.