17 Aralık Sürecinde Türkiye’de Yaşanan 2014 Yerel Seçimleri
Öz
Siyasal iletişim süreci siyasal aktörler tarafından belirli amaçlara yönelik olarak geliştirilen çeşitli iletişim tekniklerinin kullanıldığı bir iletişim sürecidir. Özellikle seçim dönemlerinde daha çok ön plana çıkan bu süreçte farklı iletişim araçları kullanılmaktadır. Bu iletişim araçlarından biri de yazılı basındır. Araştırmanın amacı; 30 Mart 2014 yerel seçim sürecinde yazılı basında yeralan haberlerin, özellikle Cemaat-Hareket (Hizmet) Ak Parti ilişkilerini ne şekilde yansıttığıdır. Farklı siyasal eğilimler gösteren beş gazete seçilmiş ve seçimlerden önceki otuz gün boyunca sayfalarda yer alan haberler; türü, niteliği ve anlamsal açıklığı yönünden incelenmiştir. Yine gazete haberlerinin siyasi olayları yansıtma düzeyi nitel içerik çözümlemesi ile karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. İncelenen gazete haberlerinden elde edilen veriler ışığında, gazetelerin benimsediği ideoloji doğrultusunda haberleri vermeye çalıştıkları net bir şekilde görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Tam Metin:
PDFReferanslar
Kaynakça
Berelson, B.R. (1952), Content analysis in communication research. New York: The Free
Dalay, G. 2014http://www.aljazeera.com.tr/gorus/ak-parti-30-marttan-zaferle-cikti
Ete, Hatem, (2014) 14 Nisan, http://www.aljazeera.com.tr/gorus/gulen-erdogan-mucadelesinde-30-mart-sonrasi-donem
http://ik.zaman.com.tr/ik/newsDetail_getNewsById.action?newsId=29375hareketibelirtilmeli
http://tr.wikipedia.org/wiki/G%C3%BClen_hareketi
http://www.gulenmovement.us/gulen-movement/brief-history-of-gulen-movement
http://www.gulenmovement.us/gulen-movement/media-involvement-of-gulen-movement
http://www.milliyet.com.tr/2003/05/22/siyaset/asiy.html).
http://www.turktoresi.com/viewtopic.php?f=208&t=9963
http://www.youtube.com/results?search_query=Helen+Rose+Ebaugh+c%C3%BCneyt+%C3%B6zdemir
http://www.zaman.com.tr/politika_gulen-160-ulkede-devletin-yapamadigini-yapti_2198683.html) http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052702304027204579332670740491570 http://www.youtube.com/watch?v=cF3I0OiLSCE, htttp://content.time.com/time/magazine/article/0,9171,1969290-3,00.html). http://www.haberturk.com/polemik/haber/515415-100-soruda-fethullah-gulen-ve- http://www.medyatava.com/haber/fethullah-gulen-sustu-zamanin-tiraji-dustu-iste-secimin-son-haftasinin-gazete-tirajlari_105221
http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=100157 “AKP’nin Yeni Zarfı”
http://yenisafak.com.tr/politika-haber/yargitay-ak-partiye-kapatma-davasi-acti-14.03.2008-105579). http://www.milliyet.com.tr/Siyaset/SonDakika.aspx?aType=SonDakika&ArticleID=972729.
Kerlinger, F.N., (1973), Foundations of behavioral research (2nd ed.) New Mahwah, New Jersey, London
Laçiner, Ömer (2014), 17 Aralık Depremi 30 Mart seçimleri ve AKP, Birikim Dergisi, S:298, Şubat 2014, İstanbul.
Marie-Elisabeth (2007), The Influence of The Gülen Movement In The emergence of a Turkish cultural Third Way
Riffe, D., Lacy, S., Fico F. G., (2005), Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis, In Research, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers York: Holt, Rinehart & Winston.
Shoemaker, P. J., (1991), İdeolojinin medya içeriği üzerine etkisi (derleyen: Süleyman İrvan) Ankara, Alp yayınları
Sontag, D., (2003), “The Erdogan Experiment,” The New York Times, 11 May 2003. http://www.nytimes.com/2003/05/11/magazine/the-erdogan-experiment.html
Hürriyet, (2014), 1-30 Mart Arası Sayılar
Sözcü, (2014), 1-30 Mart Arası Sayılar
Star, (2014), 1-30 Mart Arası Sayılar
Yeni Şafak, (2014), 1-30 Mart Arası Sayılar
Zaman, (2014), 1-30 Mart Arası Sayılar
Refback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.